title
کد خبر: 60472
00
شایع ترین بیماری عفونی پس از سرماخوردگی

ترمیم و بازسازی دندان ها یکی از پر هزینه ترین موارد در پزشکی است؛ از این رو دائما رعایت بهداشت دهان و دندان توصیه می شود. متاسفانه پوسیدگی دندان ها از جمله شایع ترین اختلالات دهان و دندان و بیماری های عفونی است. در ادامه به بررسی بیشتر این موضوع خواهیم پرداخت.

به گزارش بهداشت نیوز، رئیس هفدهمین همایش انجمن متخصصان دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی ایران گفت: پوسیدگی دندان بعد از سرماخوردگی، دومین بیماری عفونی قرن و یکی شایع ترین بیماری های عفونی در کشورهای جهان سوم است که با افزایش آگاهی عموم نسبت به لزوم رعایت بهداشت دهان و دندان همی توان به راحتی از بروز آن پیشگیری کرد.

انجمن متخصصان دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی ایران، دکتر امیر قاسمی اظهار کرد: پوسیدگی دندان درصد زیادی از مردم را درگیر کرده و به رغم تلاش هایی که در ایران انجام شده شاخص پوسیدگی دندان (DMF) در کشور افزایش یافته است.

متخصص دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی با تاکید بر نقش رسانه ها در افزایش آگاهی مردم برای رعایت بهداشت دهان و دندان‌ به منظور پیشگیری از بروز پوسیگی های دندانی، افزود: با افزایش سطح دانش مردم می توان از بروز این عارضه که منجر به صدمات جسمی و هزینه های گزاف درمانی می‌شود، پیشگیری کرد.

هفدهمین همایش انجمن متخصصان دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی ایران در روزهای 10 تا 12 آبان ماه ‌جاری با هدف ارتقای سطح علمی دندانپزشکان و ارائه آخرین دستاوردهای علمی در بهبود و درمان در حیطه دندانپزشکی ترمیمی با حضور سخنرانانی از کشورهای ایتالیا، سوئیس، لبنان، ترکیه و آمریکا برگزار می‌شود.



منبع: ایرنا


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز