title
کد خبر: 60495
00
نور آبی چیست؟

به نظر می رسد که در دنیای امروز نمی توانیم بدون لپ تاپ، گوشی های هوشمند، تبلت ها، تجهیزات جی پی اس و تلویزیون های مدرن زندگی کنیم. همه این وسایل یک چیز مشترک دارند : صفحه ی نمایشگر آنها نور آبی زیادی را از خود ساطع می کنند که به عنوان قسمت پر انرژی نور مرئی شناخته می شود.

به گزارش بهداشت نیوز، به نظر می رسد که در دنیای امروز نمی توانیم بدون لپ تاپ، گوشی های هوشمند، تبلت ها، تجهیزات جی پی اس و تلویزیون های مدرن زندگی کنیم. همه این وسایل یک چیز مشترک دارند : صفحه ی نمایشگر آنها نور آبی زیادی را از خود ساطع می کنند که به عنوان قسمت پر انرژی نور مرئی شناخته می شود. اگر چه نور آبی به خودی خود یک پدیده طبیعی است که در نور روز هم وجود دارد و به ما کمک می کند تا بیدار بمانیم، اما اگر بیش از حد نرمال در معرض آن قرار بگیریم می تواند اثرات منفی بر سلامت چشم ما داشته باشد.

 

نور آبی را چگونه کنترل کنیم ؟

 

اثرات نور آبی روی چشم کسانی که از وسایل دیجیتال زیاد استفاده می کنند ممکن است علائم و ناراحتی های زیر را تجربه کنند :

 

بی خوابی ، تاری دید ، سردرد ، خستگی چشم ، قرمزی چشم .

 

 آیا می دانید؟

 

بیش از یک سوم بزرگسالان بین ۴ تا ۶ ساعت و ۱۴% از آنها ۱۰ تا ۱۲ ساعت در روز از وسایل دیجیتال استفاده می کنند.

 

۸۳% از کسانی که از عینک استفاده می کنند هنگام استفاده از وسایل دیجیتال یا پس از آن دچار ناراحتی چشمی می شوند.

 

 نور آبی را چگونه کنترل کنیم ؟

 

در حالی که عدسی های معمولی عینک طبی شما ، هیچگونه فیلتری برای نور آبی ندارند، BlueControl  بر روی عدسی ، می تواند  نور آبی تابشی از صفحات دیجیتال را خنثی کند و در نتیجه فرد استفاده کننده را در برابر اثرات منفی نور آبی محافظت کرده و سلامت چشم ها را در وضعیت مناسب تری نگه دارد . البته گفتنی ست که BlueControl  بر روی عدسی ، نهایتا هزینه ی شیشه های عینک طبی شما را بالا می برد اما بسیار مفید و کاربردی ست .

 

اثرات پرتو های ماورای بنفش UV روی چشمهای شما :

 

UV بخشی از نور خورشید است که توسط چشم های انسان قابل مشاهده نیست. اگرچه ما برای ساخت ویتامین D به UV نیاز داریم اما در معرض قرار گرفتن بیش از حد آن اثرات مخربی بر روی چشم دارد. در حقیقت UV علت اصلی ایجاد آب مروارید و برخی دیگر از بیماری ها و اختلالات چشمی می باشد.

 

نکته مهم  : هنگامی که یک فرد به سن ۱۸ سالگی می رسد نزدیک به %۸۰  از زندگی خود را در معرض پرتو های UV بوده است.

 

ما در فعالیت های معمول روزانه خود هم در معرض مواجهه بیش از حد UV هستیم. بنابراین پیشگیری از آن بسیار مهم است.

 

چشم شما هم بدون محافظت مناسب در مواجهه با UV مانند پوستتان می تواند دچار آفتاب سوختگی شود.

 

UV بازتابی از سطح برف در زمستان حتی می تواند بیشتر از UV فصل تابستان به چشم های شما آسیب برساند.

 

 UV را چگونه کنترل کنیم ؟

 

UV Control یک پوشش منحصر به فرد است که روی سطح پشتی عدسی شما اعمال می شود. این پوشش از ورود UV بازتابی از پشت عدسی به داخل چشم شما جلوگیری می کند. بنابراین انتخاب یک متریال مقاوم در برابر عبور UV به همراه پوشش UV Control، محافظت %۱۰۰ در برابر پرتو های UV را برای شما به ارمغان می آورد.

 

UV Control از موارد زیر جلوگیری می کند:

 

بیماری های مرتبط با UV ، آسیب های چشمی ، تسریع فرآیند پیری چشم .

 

 سخن پایانی

 

UV Control را می توانید پس از مشورت با چشم پزشک خود ، از عینک فروشی های معتبر خریداری نمایید . برندهای آلمانی و ژاپنی مانند HOYA ، برای سلامت چشم های شما بسیار مناسبند .

 

منبع: راستینه

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز