title
کد خبر: 60698
00
 شیراز، میزبان سومین همایش مداخلات پیچیده قلبی

سومین همایش مداخلات پیچیده قلبی در روزهای بیست و سوم و بیست و چهارم فروردین در شیراز برگزار می شود.

به گزارش بهداشت نیوز، رییس مرکز تحقیقات قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام این خبر، گفت: حدود 100 متخصص قلب و عروق از سراسر کشور در این همایش شرکت می کنند و پیرامون مداخلات پیچیده قلبی، به تبادل نظر می پردازند.

دکتر "محمدجواد زیبایی نژاد" افزود: در دهه اخیر، در سراسر دنیا اعمال آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی عروق، جایگزین اعمال جراحی شده و حتی تعویض دریچه های قلب و باز کردن عروق قلبی، مغزی، کلیوی و اندام های تحتانی، همگی به کمک اعمال آنژیوپلاستی و کارگذاری استنت و یا دریچه های مصنوعی انجام می شود.

این پزشک فوق تخصص داخلی قلب، ادامه داد: امروزه در دهه اخیر، از میزان بار اتاق های عمل جراحی قلب و عوارض ناشی از اعمال جراحی و بیهوشی کاسته و به فعالیت اتاق های آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی اضافه شده است.

این استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی شیراز، یادآور شد: امروزه درمان اولیه سکته های قلبی، به جای دارو و حل کننده های لخته ها در عروق، در ساعت های اولیه، آنژیوپلاستی انجام می شود که در این شیوه نه تنها از مرگ و میر بیماران با سکته های قلبی به شدت کاسته می شود، بلکه عوارض ناشی از اعمال جراحی و بیهوشی نیزکاهش قابل توجهی می یابد.

دکتر زیبایی نژاد افزود: امروزه ترمیم و تعویض دریچه های قلبی، به ویژه دریچه آئورت و تنگی های دریچه های کلیوی و عروق، محیطی بدون بیهوشی و بدون قطع اندام های دست و پا، به کمک شریان ها و وریدهای بدن انجام می شود و عوارض بسیار کمی دارد.

او با توضیح این مطلب که متخصصان قلب و عروق ایران همگام با محافل علمی و درمانی دنیا و همچنین با استفاده از تجربیات علمی کنفرانس ها و سمینارهایی مانند این همایش به تبحر کافی در این زمینه دست یافته اند، بیان کرد: این تبحر به نحوی است که پیچیده ترین اعمال آنژیوپلاستی حتی تنگی هایی که در درون جنین در شکم مادر وجود دارد، به دست متخصصان داخلی تشخیص و درمان می شود.

استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اینکه امسال این همایش با همکاری مرکز قلب تهران برگزار می شود، گفت: همایش مداخلات پیچیده قلبی هر ساله برای بیان آخرین فناوری و تجربه متخصصان در حل مشکلات قلبی و عروقی و با هدف ارتقای سطح علمی و تجربی اساتید در این زمینه برگزار می شود.

دکتر زیبایی نژاد اعلام کرد: این همایش برای متخصصان بیماری های داخلی و مغز و اعصاب 5 امتیاز و برای فوق متخصصان جراحی قلب و عروق، قلب اطفال، بیماری های قلب و عروق و متخصصان بیماری های قلب و عروق، 10 امتیاز باز آموزی دارد.

دکتر"مهرداد آقاجانی" و دکتر"علیرضا عبدی" دبیران این همایش دو روزه هستند.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز