title
کد خبر: 62016
00
برگزاری دومین همایش بین المللی التهاب سیستم عصبی

دومین همایش بین المللی التهاب سیستم عصبی و دومین فستیوال دانشجویی علوم اعصاب در دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد.

به گزارش بهداشت نیوز، دبیر علمی همایش و رئیس بخش تحقیقات صرع دانشگاه مونستر آلمان گفت: همایش بین المللی التهاب سیستم عصبی با همکاری دانشگاه مونستر در بخش تامین هزینه ها، سخنرانان و ایده ها به مدت دو روز در دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه دارد.


پروفسور علی گرجی افزود: بیماریهای سیستم عصبی به دو دسته حاد و مزمن طبقه بندی می شوند. بیماریهای حاد مانند سکته ها و صدمات مغزی پس از ضربه هستند و بیماریهای مزمن مانند ام.اس، آلزایمر و پارکینسون در طول زمان نمایان می شوند.


وی ادامه داد: التهاب سیستم عصبی یک اتفاق پاتوبیولوژی و در بین تمامی بیماریهای مغز و اعصاب مشترک است. یکی از مواردی که در دنیا به عنوان راهکار درمانی نوین در نظر گرفته می شود بهبود بیماریهای سیستم عصبی با محوریت پاتوفیزیولوژی است. دومین همایش بین المللی التهاب عصبی با نگاهی نوین به بیماریهای مرتبط با این پدیده پاتوفیزیولوژییک بسترساز بسیاری از فعالیتهای علمی و تشخیصی می شود.


دبیر علمی همایش بین المللی التهاب سیستم عصبی گفت: جدیدترین یافته های تحقیقاتی در مورد التهاب عصبی، یافتن روشهای نوین و کاربردی جهت تحقیقات در زمینه التهاب عصبی، آشنایی با ارتباط بین التهاب عصبی و بیماریهای حاد و مزمن، آشنایی با تاثیرات التهاب عصبی بر بیماران بستری شده در بخش مراقبتهای ویژه، دست یافتن به جدیدترین روشهای درمانی برای غلبه بر التهاب عصبی، ارتباط بین صرع و التهاب عصبی، ایجاد یک نگرش علمی به التهاب عصبی از محورهای گفت و گو در این همایش هستند.


وی افزود: 300 مقاله به همایش ارائه شد که برگزیده آنها در قالب پوستر و سخنرانی عرضه شده و به 6 مقاله برتر نیز بورس تحصیلی اعطا می شد.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این همایش گفت: دولت یازدهم اقدامات اساسی برای ایجاد ارتباطات بین المللی قوی با مجامع علمی دنیا انجام داد و این اقدامات از طریق اجرای طرح تحول سلامت گسترش یافت و کسب اعتبار بین المللی از طریق مراوده های علمی با کشورهای دیگر در اولویتهای کاری دانشگاه های علوم پزشکی قرار گرفت.


دکتر محمدرضا دارابی افزود: ایران با تاثیرپذیری از فرهنگ و تمدن غنی و فرهنگ اسلامی خود درصدد است ارتباطات موثر خود را با سایر دانشگاه های دنیا افزایش دهد تا ارتقای کمی و کیفی آموزش و علم در کشور بوجود آید.


رئیس دپارتمان نورولوژی دانشگاه مونستر آلمان نیز گفت: التهاب عصبی که امروز در این همایش مورد بحث قرار می گیرد کاربردهای زیادی در درمان و مبارزه با بیماریها دارد به همین دلیل خرسندیم که با دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این زمینه همکاری می کنیم.


دکتر اسون مویت افزود: دانشگاه مونستر آلمان با دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکنون در زمینه تاثیر نوریفلمینشین یا التهاب عصبی بر روی مغز همکاری علمی داشته اند و نتایج این همکاری تاثیر خوبی بر درمان بیماریهایی مغز ناشی اثر التهاب عصبی، داشته است.

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز