title
کد خبر: 42849
00
این افراد بیشتر مراقب آلودگی هوا باشند!

این روزها که هوای بیشتر کلانشهرها شدیدا آلوده است و بیشتر ما در معرض ابتلا به عوارض ناشی از این آلودگی قرار داریم باید خیلی بیشتر از قبل حواس‌مان به خودمان باشد.

به گزارش بهداشت نیوز، این روزها که هوای بیشتر کلانشهرها شدیدا آلوده است و بیشتر ما در معرض ابتلا به عوارض ناشی از این آلودگی قرار داریم باید خیلی بیشتر از قبل حواس‌مان به خودمان باشد. هرچند افراد مختلف در معرض آسیب‌های ناشی از آلودگی هوا قرار دارند، اما افرادی که دچار کمبودهای تغذیه‌ای مانند کمبود ویتامین D، کم‌خونی فقر آهن، کمبود روی و... هستند، سلامتشان بیشتر از سایرین در معرض خطر است.

انواع کمبودهای تغذیه‌ای باعث می‌شوند میزان آسیب‌پذیری فرد، بسیار بالا برود. از این‌رو، احتمال آسیب‌رسیدن به بدن افرادی که دچار کمبودهای تغذیه‌ای هستند، در شرایط آلودگی هوا بسیار بالاتر از سایر افراد است. بسیاری از مواد مغذی مانند آهن، روی، ویتامین D، C و...، نقش‌ ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدانی در بدن دارند و می‌توانند به افزایش مقاومت بدن در برابر عوامل مضر بیرونی کمک کنند.

به همین دلیل هم مقاومت سیستم دفاعی بدن کسانی که دچار هر نوع کمبود تغذیه‌ای هستند، پایین‌تر است و در مقابل التهاب حساس‌تر هستند. به همین دلیل اگر شما در کلانشهرهای آلوده زندگی می‌کنید و دچار کمبودهای تغذیه‌ای هم هستید (مخصوصا اگر در گروه‌های آسیب‌پذیر جامعه مانند خانم‌های باردار، سالمندان و کودکان قرار دارید)، باید کمبودهای تغذیه‌ای خود را در این شرایط آب‌وهوایی جدی بگیرید.

منظور از جدی گرفتن هم این است که حتما با پزشک یا مشاور تغذیه‌تان درباره نوع، میزان و نحوه استفاده از مکمل‌های غذایی مورد نیاز بدنتان مشورت کنید تا اگر نیاز به شروع یا افزایش مصرف مکمل در شما وجود دارد، حتما توسط ایشان، برایتان تجویز شود.


دکتر محمدرضا وفا متخصص تغذیه

هفته نامه سلامت

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز