title
کد خبر: 48671
00
طرز تهیه اسپاگتی با میگو و گشنیز

دستور آشپزی امروز ما به طرز تهیه غذایی با کالری متوسط و ارزش تغذیه‌ای بالا به نام اسپاگتی با میگو و گشنیز اختصاص دارد که گزینه بسیار مناسبی برای شام بچه‌های بدغذا است.

به گزارش بهداشت نیوز، دستور آشپزی امروز ما به طرز تهیه غذایی با کالری متوسط و ارزش تغذیه‌ای بالا به نام اسپاگتی با میگو و گشنیز اختصاص دارد که گزینه بسیار مناسبی برای شام بچه‌های بدغذا است.
برای تهیه این غذا برای ۴ نفر به ۴۰۰ گرم اسپاگتی نازک، ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون فرابکر، ۱ قاشق غذاخوری سیر رنده‌شده، ۱ قاشق چای‌خوری تخم گشنیز، ۱ قاشق چای‌خوری زیره، نصف قاشق چای خوری نمک، یک‌چهارم قاشق چای‌خوری فلفل، یک‌سوم فنجان سرکه، ۴۵۰ گرم میگوی پوست‌کنده، ۱ قاشق غذاخوری آبلیموی تازه، یک‌چهارم فنجان جعفری ساطوری و ۲ قاشق غذاخوری کره نیاز داریم.
برای آماده کردن این غذا کافی است که ابتدا اسپاگتی‌ها را با مقداری نمک و روغن تا حد نرم شدن بجوشانید (حدود ۱۰ دقیقه). در حالی که اسپاگتی در حال جوشیدن است، روغن را در تابه نچسبی گرم کنید. سیر، تخم‌گشنیز، زیره و مقداری از نمک را ۳۰ ثانیه در آن تفت بدهید. سرکه و میگو را همزمان اضافه کنید و اجازه دهید تا ۴ دقیقه تمام مواد حرارت ببینند. بعد از پختن میگوها، حرارت را خاموش کنید و آبلیمو را هم به سایر مواد بیفزایید. حالا، اسپاگتی آبکش‌شده را با فلفل و گشنیز و کره مخلوط کنید و سس میگو را روی آن بکشید.

هر وعده از این غذا حاوی ارزش تغذیه‌ای زیر است:
۲۶۶ کیلوکالری انرژی
۱۴ گرم چربی
۱۹۸ میلی‌گرم کلسترول
۱۰ گرم کربوهیدرات
۳ گرم قند
۲۴ گرم پروتئین
۲ گرم فیبر
۴۵۰ میلی‌گرم سدیم
۴۷۳ میلی‌گرم پتاسیم
۲۱ درصد ویتامین B۱۲


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز