title
کد خبر: 52507
00
 رهایی از چین و چروک پوست با رژیم غذایی مناسب

تغذیه نقش بسیار مهمی در حفظ سلامت و زیبایی پوست دارد. رعایت برنامه تغذیه‌ای مناسب سلامت و زیبایی پوست را به ارمغان می‌آورد

به گزرش بهداشت نیوز، تغذیه نقش بسیار مهمی در حفظ سلامت و زیبایی پوست دارد. رعایت برنامه تغذیه‌ای صحیح که مبتنی بر تناسب، تعادل و تنوع در رژیم غذایی است، سلامت عمومی بدن و همچنین سلامت و زیبایی پوست را حفظ می‌کند؛ در این مطلب طرز تهیه غذایی مفید برای سلامت پوست را بیان می‌کنیم.

مصرف خوراک لوبیا سفید بروز چین و چروک در پوست را به تاخیر می‌اندازد.


مواد لازم برای تهیه خوراک لوبیا سفید

روغن زیتون                      ۲ قاشق غذاخوری

لوبیا سفید                         ۷۵ گرم

پیاز کوچک                        نصف عدد

برگ بو                                 به مقدار لازم

گوجه فرنگی خرد شده      یک پیمانه

رب گوجه‌فرنگی                یک قاشق چای‌خوری

نمک و فلفل                       به مقدار لازم

شوید خشک شده             یک قاشق چای‌خوری

 

طرز تهیه خوراک لوبیا سفید


-لوبیا‌ها را از 6 ساعت قبل درون یک ظرف بریزید سپس به آن‌ها  مقداری آب اضافه کنید تا روی لوبیا‌ها را بگیرد و پس از 6 ساعت آن‌ها را آبکشی کنید.

-لوبیا‌ها را داخل یک قابلمه بریزید و به آن‌ها مقداری آب اضافه کنید تا روی لوبیا‌ها را بگیرد؛ قابلمه را روی حرارت بگذارید تا به جوش بیاید.

-حرارت گاز را کم کنید و درب ظرف را بگذارید تا ۳۰ دقیقه بپزد.

-فر را روی حرارت ۳۷۵ درجه فارنهایت تنظیم کنید.

-در مدتی که لوبیا در حال پخت است، یک ماهیتابه را بردارید و درون آن یک قاشق روغن بریزید تا داغ شود سپس پیاز‌ها را درون آن سرخ کنید تا طلایی شود؛ ماهیتابه را از روی حرارت بردارید.

-پس از ۳۰ دقیقه لوبیا‌ها را آبکشی کنید و درون ماهیتابه به پیاز‌ها اضافه کنید؛ اکنون بقیه روغن، گوجه، برگ بو و سه‌چهارم پیمانه آب را درون ماهیتابه بریزید، به هم بزنید و بگذارید تا آب به جوش بیاید سپس مواد درون ماهیتابه را از روی گاز بردارید و آن‌ها را داخل فر بگذارید.

-در یک ساعتی که غذای ما درون فر است، گاهی آن را هم بزنید و اگر لازم بود به آن آب بیفزایید. رب گوجه‌فرنگی، نمک و فلفل را هم به آن اضافه و صبر کنید تا لوبیا‌ها نرم و کاملاً پخته شوند سپس غذا را از فر بیرون بیاورید.

-شوید را به غذا اضافه و خوب مخلوط کنید؛ خوراک لوبیا سفید آماده است.

دلایل مناسب بودن خوراک لوبیا سفید برای سلامت پوست

لوبیا سفید سرشار از پروتئین، فیبر و حاوی چربی اندکی است. لوبیا سفید کلسترول کمی دارد بنابراین وعده غذایی مناسبی برای مبتلایان به فشار خون و دیابت محسوب می‌شود.

منیزیم موجود در لوبیا سفید از حملات قلبی پیشگیری می‌کند و سیستم گردش خون را بهبود می‌بخشد.

لوبیا سفید به علت پتاسیم و سدیمی که دارد، فشارخون و ضربان قلب را تنظیم می‌کند.

لوبیا سفید غنی از منگنز و مس است، بنابراین مصرف آن سبب پیشگیری از ابتلا به سرطان می‌شود.

مس موجود در لوبیا سفید در تولید نوعی آنزیم موثر در بازسازی کلاژن و الاستین پوست نقش دارد و بروز چین و چروک در پوست را به تاخیر می‌اندازد. لوبیا سفید همچنین حاوی ویتامین B۱ هم هست.

یک پیمانه لوبیا سفید حاوی ۸.۱۵ گرم پروتئین، ۲۵۸ کالری و یک گرم چربی است در یک پیمانه لوبیا سفید همچنین ۱۹ گرم اسید آمینه تریپتوفان و ۲۵۴ میکروگرم اسید فولیک هم وجود دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز