title
کد خبر: 52771
00
طرز تهیه فیله ماهی با سس تارتار

کالری و کربوهیدرات کم این غذا آن را به یک وعده غذایی بسیار مناسب برای افرادی که به دنبال کاهش وزن و تناسب اندام هستند تبدیل کرده است.

به گزارش بهداشت نیوز، تهیه مواد و درست کردن این نوع سس تار‌تار خیلی سریع و آسان است و تنها ظرف ۱۰ دقیقه آماده می‌شود و می‌تواند چاشنی عالی و بسیار مناسبی برای فیله ماهی سرخ شده ساده باشد. شما می‌توانید این وعده غذای خوش‌طعم را همراه با سیب‌زمینی تنوری و مقداری سالاد کلم سرو کنید. توجه داشته باشید ‌کالری و کربوهیدرات کم این غذا آن را به یک وعده غذایی بسیار مناسب برای افرادی که به دنبال کاهش وزن و تناسب اندام هستند تبدیل کرده است. 


مواد لازم برای ۴ نفر


سس تار‌تار:


سس مایونز کم‌چرب نصف‌ فنجان 
خیار‌شور (ریز خرد شده) ۱ عدد
پیاز (ریز خرد شده) ۱ قاشق غذا‌خوری
کاپاریس (خاویار گیاهی) خرد شده ۱ قاشق غذا‌خوری
ترخون خشک ۱ قاشق چای‌‌خوری
جعفری (خرد شده) ۱ قاشق چای‌‌خوری
آب‌لیمو تازه ۲ قاشق چای‌‌خوری
فلفل تازه و آسیاب شده به مقدار لازم


فیله ماهی:


فیله ماهی تیلاپیا یا سالمون ۴ تکه (هر تکه حدود ۱۰۰ گرم)
آرد چند منظوره نصف فنجان
نمک نصف قاشق چای‌خوری
فلفل تازه و آسیاب شده یک‌چهارم قاشق چای‌خوری
روغن زیتون فرابکر ۱ قاشق غذا‌خوری


طرز تهیه:


برای تهیه سس تارتار کافی است تا مایونز را با خیار‌شور، پیاز، کاپاریس (خاویار گیاهی)، ترخون و جعفری در یک کاسه کوچک مخلوط کنید و خوب هم بزنید تا تمامی مواد کاملا با هم ترکیب شوند و در ادامه آب‌لیمو و فلفل را هم به سایر مواد اضافه کنید. بعد از درست کردن سس نوبت به آماده‌سازی فیله ماهی‌ها می‌رسد، ابتدا در یک ظرف کم‌عمق آرد را با نصف قاشق چای‌خوری نمک و یک‌چهارم قاشق چای‌خوری فلفل مخلوط کنید و بعد فیله‌ها در آرد قرار دهید و تمامی سطح آن‌ها را به آرد آغشته کنید (مابقی آرد را دور بریزید). سپس روغن را در یک تابه نچسب بریزید و آن را روی شعله ملایم قرار دهید تا گرم شود. فیله‌ ماهی‌ را در روغن داغ بریزید تا کمی قهوه‌ای و طلایی رنگ شوند. به‌طور تقریبی ۳ تا ۴ دقیقه زمان کافی است تا هر طرف فیله‌ها پخته شوند. بعد از سرخ و پخته شدن ماهی‌ها آن‌ها را در یک ظرف مناسب بچینید و هر تکه از آن‌ها را با ۱ قاشق غذا‌خوری سس سرو کنید و همان‌طور که پیش‌تر هم ذکر شد با سیب‌زمینی در فِر تنوری شده و سالاد کلم میل کنید.


ارزش تغذیه‌ای


هر وعده از این غذا حاوی ۲۰۴ کیلوکالری انرژی
 ۱۱ گرم چربی (۲ گرم چربی اشباع)
صفر گرم فیبر
 ۱۲ گرم کربوهیدرات
 ۱۳ گرم پروتئین
 ۴۰ میکروگرم فولات
 ۴۷ میلی‌گرم کلسترول
 ۱ گرم قند
صفر گرم شکر افزودنی
 ۵۴ واحد بین‌المللی ویتامین A
 ۱ میلی‌گرم ویتامین C
 ۱۴ میلی‌گرم کلسیم
 ۱ میلی‌گرم آهن
 ۵۴۴ میلی‌گرم سدیم
و ۲۶۵ میلی‌گرم پتاسیم است.

منبع: eatingwell


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز