title
کد خبر: 55409
00
 خانم ها با این نسخه بیش از ۱۲۰ سال عمر کنید

طبق تحقیقات جدید از بخش سلامت عمومی هاروارد خوشبینی باعث افزایش طول عمر می شود.

به گزارش بهداشت نیوز، مطالعه که در مجله اپیدمیولوژی آمریکا منتشر شده است، نشان داد زنانی که خوش بین هسستند به طور قابل ملاحظه ای مرگ و میر ناشی از بیماری های مختلف از جمله سرطان، بیماری های قلبی، سکته مغزی و بیماری های تنفسی در آنها کمتر است.
در یک پروژه تحقیقاتی سلامت زنان  از طریق پرسشنامه بررسی شد و محققان اطلاعات ۷۰ هزار زن را طی سال های ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۲  مورد برسی قرار دادند و نتایج نشان داد زنان خوش بین تقریبا ۳۰ درصد کمتر دچار مرگ ناشی از هر گونه از بیماری ها می شوند.

محققان نشان دادند زنان خوشبین:
۱۶ درصد کمتر در معرض مرگ ناشی از سرطان هستند.
۳۸ درصد کمتر در معرض مرگ ناشی از بیماری قلبی هستند.
۳۹ درصد کمتر در معرض مرگ ناشی از سکته مغزی هستند.
۳۸ درصد کمتر در معرض مرگ ناشی از بیماری های تنفسی هستند.

محققان تعدادی از فاکتورهای تاثیرگذار بر طول عمر از جمله، وضعیت تاهل، سطح تحصیلات و سایر عوامل اجتماعی را کنترل کردند و دریافتند انسان های خوشبین به احتمال زیاد رژیم های غذایی بهتری دارند، بیشتر ورزش می‌کنند و بهتر می خوابند.

خوش بینی مستقیما بر عملکرد بیولوژیکی ما تاثیر می گذارد و با کاهش التهاب و سطح بایومارکرهای سالم و سطح چربی مرتبط است.

نویسندگان این مقاله می گویند از آنجاییکه این مطالعه عمدتا بر روی زنان سفید پوست انجام شده است، نتایج آن قابل تعمیم به جمعیت های دیگر نیست، با این حال، آنها بیان می کنند که هیچ پایه و اساسی برای باور اینکه اثرات خوش بینی بر سلامت توسط جنس یا نژاد متفاوت است، وجود ندارد.

 

منبع: طبیب من


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز