title
کد خبر: 61398
00
ویژگی های بارز خانواده قرآنی

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در همایش تعالی خانواده ضمن تعریف این نهاد اجتماعی از نظر قرآن اظهار کرد: اعضای چنین خانواده‌‌ای حقوق معنوی، اخلاقی و انسانی را در رابطه با یکدیگر رعایت می‌کنند.

به گزارش بهداشت نیوز، لعبت گرانپایه، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران ضمن تعریف خانواده متعالی، بهترین الگو را در این زمینه قرآن کریم دانست و عنوان کرد: در این کتاب مقدس، خانواده متعالی خانواده‌ای تعریف شده است که اعضای آن حقوق معنوی، اخلاقی و انسانی را در رابطه با یکدیگر رعایت می‌کنند.

وی از خانواده‌های آل عمران، آل موسی، آل ابراهیم، آل یاسین به عنوان خانواده‌های متعالی نام برد و در مقابل از آل فرعون که به استعمار و بردگی دیگر انسان‌ها پرداختند، به عنوان نقطه مقابل خانواده‌های متعالی یاد کرد.

گرانپایه در ادامه با اشاره به اهمیت مراقبت زنان از سلامت جسم و روح خود، پس از سوانح و بیماری‌های قلبی و عروقی، سرطان پستان را سومین عامل مرگ و میر برای زنان کشورمان دانست و نحوه تشخیص و غربالگری این بیماری را تشریح کرد.

در بخشی دیگر از این همایش، حجت‌الاسلام والمسلمین عباسیان، مسئول بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عج) استان تهران، با بیان این‌که اعتقاد به امام زمان (عج) یعنی اعتقاد به پیشوای حاضر، حامی، ناظر تمام عیار، واسطه فیض و نماینده خدا روی زمین اظهار کرد: نارضایتی از وضعیت موجود، امید به رسیدن به وضع مطلوب و برنامه‌ریزی و حرکت سه رکن انتظار فرج امام زمان (عج) است.

وی ورزش، تحصیل و تهذیب را برای فرزندان خانواده مهدوی ضروری دانست و گفت: در خانواده مهدوی، عدالت‌محوری وجود دارد. ایستایی معنایی ندارد و این خانواده، با امیدواری به برنامه‌ریزی و حرکت می‌پردازد.

شاهین فرهنگ، روانشناس با تعریف یک خانواده موفق بیان کرد: خانواده‌ای موفق است که اعضای آن کنار هم رشد کنند و پویا باشند.
وی با اشاره به سه قانون فرد موفق در زندگی اظهار کرد: یک فرد موفق هیچ گاه برای خود قانون دست و پا گیر نمی‌گذارد. هیچ نقطه‌ای برای انسان موفق، نقطه پایان نیست و برای چنین انسانی همیشه راه‌حلی وجود دارد‌.

فرهنگ گفت: باید از کودکان که سرچشمه پاکی و صداقت و اعتماد به‌ نفس هستند درس‌های زندگی را بیاموزیم. پیامبر اکرم نیز در حدیثی فرموده است «کودکان را به سه دلیل دوست دارم، درست می‌کنند، خراب می‌کنند و هر دو را بازی می‌دانند. قهر می‌کنند و آشتی می‌کنند و کینه به دل نمی‌گیرند و روزی خدا را می‌خورند، بدون آنکه به اسباب آن فکر کنند.»

 

منبع: ایکنا


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز